Gdy nasze nadwozie oraz podwozie jest już całkowicie gotowe do zabezpieczenia, to najpierw lakieruje się je lakierem podkładowym, następnie bazowym oraz powierzchniowym. Jeśli chodzi o bezbarwną warstwę lakieru, to tylko i wyłącznie lakiery metaliczne. Oczywiście, to absolutnie nie jest koniec, bo świeżo polakierowane nadwozie zawsze jest jeszcze uzupełniane w profilach zamkniętych gorącym woskiem.
Po całym tym procesie jeszcze oczywiście zasklepiane są w odpowiedni sposób otwory technologiczne. Lakiernictwo składa się zawsze z wielu etapów. Musimy być tego absolutnie świadomi. Zabezpieczenie nadwozia oraz podwozia przed korozją przy każdym modelu może się nieco od siebie różnić. Jak się okazuje jednak po wielu latach, nawet takie zabezpieczenia mogą okazać się nie w pełni wystarczające.
Teraz w wielu przypadkach dochodzi też uszkodzenia mechanicznego poprzez podrywane podczas jazdy kawałki żwiru, piasku lub kamieni. Wpływają też na to różnego typu czynniki atmosferyczne. Dodatkowe zabezpieczenia samochodu możemy w zasadzie podzielić na trzy różne rodzaje. Jest to zabezpieczenie nadwozia, podwozia oraz profili zamkniętych. Masy uszczelniające oraz taśmy maskujące zawsze są w powszechnym użyciu, za każdym razem.
Najczęściej obecnie stosowane środki to są tak zwane baranki, które mechanicznie chronią nasze podwozie przed zarówno działaniem soli, jak i uszkodzeniami mechanicznymi. Niektóre z tych bardziej zaawansowanych środków reagują jeszcze nawet z rdzą i ją następnie w odpowiedni sposób neutralizują. Dlatego przed oddaniem do warsztatu auta, trzeba dowiedzieć się jakim środkiem zostały one zabezpieczone.